BannerFans.com

Tuesday 12 February 2013

Pemilihan warna solekkan

Pemilihan warna-warna tata rias yang tepat mempengaruhi penampilan wajah seseorang. Begitu juga dengan aplikasi warnanya yang harus sesuai dan menjadi warna yang harmoni serta cantik dilihat .Bagi mendapatkan kesan yang indah , sesuaikan pilihan warna solekan dengan keperibadian serta warna kulit anda .Biasanya warna kulit yang cerah lebih sesuai untuk memakai bnyak warna , berbanding yang berkualiti gelap.

Pemilihan warna solekkan               
Namun jika anda ingin solekan kelihatan tidak terlalu berat , pilih warna-warna natural.Bagi kebanyakan perempuan Malaysia yang berkulit sawo matang ,warna-warna yang bernuansa tanah akan menjadi pilihan yang tepat.Manakala tahap solekan yang minimum juga boleh menjadi pilihan anda .Tips sederhana itu adalah seperti berikut :

1. Selepas pemakaian asas tata rias iaitu pelembap ,alas bedak dan bedak padat ,pilihlah warna pembayang mata . Anda   boleh mendapatkannya dari koleksi revlon atau dari koleksi kegemaran anda .Sapukan hingga merata pada kelopak mata ,dan tambahkan warna pembayang mata coklat untuk membuat sudut mata.

2. koleksi dua alat solek dapat digunakan oleh anda ,iaiti maskara untuk melentikan bulu mata dan penggaris mata untuk  menegaskan bentuk mata.

3. Pilihan gincu cecair yang lebih natural membuatkan penampilan kelihatan lebih segar ,dan akhir sekali sapukan perona  pipi dengan warna senada agar pipi lebih merona.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts