BannerFans.com

Friday 8 February 2013

Peralatan asas persolekan

Berhias adalah perkara wajib untuk para wanita. Namun yang menjadi perkara asas untuk menyolek diri anda adalah peralatan solekkan. Jangan sampai kesilapan menyolek memakan diri sendir dan merugikan. Berikut adalah penjelasan tentang peralatan solekkan untuk kaum Hawa.

Peralatan asas solekan.

sebagai wanita tentu tidak lengkap dengan peralatan solekkan . Ada yang murah dan ada pula yang mahal bergantung kepada jenama. walau anda bukan jurusoleh yang profesional. Peralatan solekkan mesti ada bersama bukan ? Disni saya ingin kongsi beberap alat solekkan perlu ada beg tangan  wanita


Span- Pilihan yang berbentu segitiga boleh mengunakan sisi yang lebih halus utuk meratakan bedak disekitar hidung dan rahang. Sementara dibahagian lain, anda boleh gunakan untuk bahagian pipi,kening dan dagu. Jika anda suks pada span sistentik pilah ukuran yang kecil.

Berus Bedak - Berus ini berfungsi untuk mencegah pengumpalan bedak atau perona pipi pada wajah. Pilih  yang berukuran besar dengan bulu halus, Sapukan diseluruh wajah untuk membuang sisa-sisa solekan.

Berus Perona Pipi - Ukuranya lebih kecil dari berus bedak. Gunakan untuk aplikasi perona pipi.

Berus Pembayang mata - Biasanya memiliki berus di dua bahagian hujungnya. Anda boleh gunakan untuk mengaplikasikan pembayang mata.

Span Pembayang Mata - Span ini berguna untuk menyapukan warna pembayang mata yang sedikit pucat. Ia tidak memerlukan perataan yang terlalu banyak. Selain itu, anda boleh mengunakan untuk mengaplikasikan penerangan (highlight) di tulang kening.

Sikat kening dan bulu mata - Alat yang satu ini bergunakan untuk menyikat bulu untuk mengelakan pengumpalan maskara. Hasilnya, bulu mata lebih cantik. Untuk kegunakan lain anda boleh gunakan untuk menyikat kening.

Berus gincu - Gunakan berus ini untuk membentuk garisan luar bibir. Selepas itu gunakan gincu dan isi garisan luar yang anda telah buat.

Penyepit bulu mata -  Alat ini menjadi keperluan kecantikan yang paling asas. Mata akan kelihatan lebih hidup dan bermaya.


Hasil kerja Lara Manja beauty 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts